Snorkeling Marsa Alam

Zakochaliśmy się w podwodnym świecie, a najprostszą formą jego obserwacji jest snorkeling.

Wystarczy zestaw ABC (płetwy, маска, fajka nurkowa) i wkraczasz do ogrodu tętniącego fascynującym życiem.

Za drugim razem byliśmy lepiej przygotowani, mieliśmy ze sobą pianki, które pozwoliły dłużejsnorkowaći chroniły kark i plecy przed słońcem. Tym razemspaliliśmyna słońcu pośladki i uda. Zalecamy dłuższe spodenki typu kolarskiego.
Март (połowa) – temperatura wody 21. Stosunkowo zimna, jak głupio to zabrzmi. Nie pozwalała na dłuższe pływanie – 20 из 30 минут.
Мая (połowa) – temperatura wody 30 – 31. Pływaliśmy 60 minut a nawet nieco więcej.
Hotel The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort wybraliśmy z premedytacją, polegając na opiniach o dostępnej rafie. И мы не были разочарованы, dowodem tego jest ponowny wybór Fayrouza w przeciągu tak krótkiego okresu. Przy hotelu dostępna jest plaża z pomostem i 3 zejściamitrzema możliwościami obserwacji rafy.

Kolejna rafa dostępna jest bezpośrednio z drugiej, nieco mniejszej plaży. Dużo bardziej zniszczona, na płytszych wodach. Jest jednak prawie pewne spotkać tam żerujące na trawie żółwie. Widzieliśmy je prawie codziennie, nawet po trzy egzemplarze na raz. Do tego żółwie rafowe, skrzydlice i całe mnóstwo ryb Morza Czerwonego.

О 1,5 km od hotelu (1 km od pomostu) znajduje się zatoka Mubarak. Można się wybrać do niej spacerkiem wzdłuż morzajest przygotowana ścieżka, najlepiej rano. час 11 przypływają statki, przeganiają snorkujących, cumują przy rafie i wodują turystów. Widzieliśmy nawet 9 jednostek na raz. Rafa jest piękna, można płynąc wzdłuż głównej części ale też podziwiać małewysepki”. Żerują tu także żółwie i diugonie. Nam udało się spotkać krowę morską (podczas drugiego wyjazdu), choć zaczynałam wierzyć, ze to taki jednorożecwszyscy o nim mówią nikt nie widział.

Незабываемые впечатления!
Wybraliśmy się też na wycieczki:
HAMATA – WYSPY QULAANnazywane egipskimi Malediwami. Łódź zatrzymuje się w okolicach wysepek położonych w Parku Narodowym Wadi El Hamata i są trzy zejścia na różne rafy.

WYSPA GIFTUNz portu w Hurghadzie, dwa zejścia do wody. Ciekawe rafy, po drodze widzieliśmy delfiny.

i na koniec wycieczka, którą zorganizowaliśmy sobie na własna rękę i najpiękniejsza rafa jaką widzieliśmy: PLAŻA ABU DABBAB. Rafa dostępna z plaży, można płynąć tylko do miejsca zagrodzonego liną. Im głębiej tym piękniej. Piękne koralowce i niezliczone ilości ryb, tu widzieliśmy ich najwięcej.