Tel Aviv Samsung Marathon

Nie mogę sobie przypomnieć skąd wziął się pomysł na maraton w Tel Awiwie. W każdym razie zapisaliśmy się na bieg latem 2017 év, kupiliśmy bilety w promocji na bezpośrednie połączenie z Wrocławia i wyczekiwaliśmy wylotu.

Do dyspozycji mieliśmy 7 dni w tym 3 na aklimatyzację, bieg i 3 na odpoczynek po maratonie. Zestawienie idealne. Lecieliśmy narodowym przewoźnikiem niczym polska kadra na olimpiadę (tylko my za własne nie państwowe pieniądze) ze sporą grupą Night Runners Wrocław.

Przylot w południe pozwolił nam odwiedzić expo i odebrać pakiety w drodze do hotelu.
Kolejek po odbiór pakietów nie było, wystawców w sam raz + sklep sponsora Adidasa.

Na ulicach już było widać przygotowania do maratonu.

Kolejne dwa dni upłynęły nam na zwiedzaniu, plażowaniu i ocieplaniu stosunków, nawet zrobiliśmy jeden trening biegowy wraz z bieganiem boso po plaży.

Biegało się świetnie, świeże i “lekkie” powietrze do tego idealna temperatura 18-22 stopnie. W czwartek wieczorem jak na “Party Parę” przystało poszliśmy na pasta party. I to była świetna decyzja!

Pasta party odbywało się w tym samym namiocie, gdzie wcześniej było expo. Z hotelu mieliśmy zaledwie 1,5 km. Lokalnych potraw nie było, za to kilka różnych makaronowych potraw, do tego sałatki, przekąski na zimno, słodkości, lody i napoje oraz piwo do woli. Makarony były przepyszne. Pochłanialiśmy dawki węglowodanów w towarzystwie biegaczy z Belgi, USA, Niemiec i lokalsów słuchając biegowych historii, wymieniając wrażenia z maratonów. Objedzeni po same uszy wróciliśmy do hotelu.

Długo rozważaliśmy rodzaj transportu na start. 5 km do przejścia przed 42 km nie wydawało nam się dobrym pomysłem. Proponowany przez organizatora transport kolejowo/ autobusowy nam nie pasował. W pierwszej wersji zastanawialiśmy się nad taksówką ale ograniczenia dojazdu na start nas zniechęciły. Rower miejski cenowo nie był “konkurencyjny”, choć organizatorzy przygotowali specjalny punkt postoju przy starcie/mecie. Koniec końców poszliśmy jednak pieszo.
Start zaplanowano o 7 godzinie, co jest bardzo ludzką porą zważywszy nasze dotychczasowe starty o godzinie 4 na Jamajce i 4.30 w Kambodży.

Fénykép. Tel Aviv Samsung Marathon

MARATHON SAMAUNG TEL AVIV 2018

Miasteczko biegowe było spore, na początku byliśmy nieco zagubieni. Doszliśmy do naszego sektora i poszliśmy do linii startu. Kiderült, hogy, że stoimy prawie na samym początku, nawet przed pacemakerami na 3:30. Wystartowaliśmy, połówkę biegliśmy razem. Dogonił nas pejs na 3:30 egy csoport futók, Maciek erősebb volt, mint nekem, és úgy döntöttünk, hogy szakítottunk. Ezután futott már külön.

A turné érdekes és változatos: podbiegi, zbiegi, vezette a város nevezetességei. Futottam nagyon jól, Körülnéztem, Beszéltem más futók, Azt üdvözölték a lengyelekkel. A válság kezdett körbe 38 km, Azt akartam, hogy már a célvonalat, és számoltam óvatosan távolság. -Tól 40 km volt a küzdelem, hogy fut, a kísértésnek, hogy lépjen az egykori hatalmas felvonulás. Azt lelassult, de jött.

Megvárta a célban sátor “ünnep” marathon, nagyon jó ötlet. Posililiśmy pihent egy kicsit, és a dátumok,, még mentünk pihenni a füvön a pálmafák alatt a falu a versenyt.

Powoli wracaliśmy nasze 5 km delektując się przeżyciami.

Do wyjazdu odpoczywaliśmy na plaży, odwiedziliśmy Jaffę, wybraliśmy się na wycieczkę do Masady i nad Morze Martwe i znów biegaliśmy boso po plaży.

Összefoglalás
Po Pasta Party (PP) ze zdziwieniem zauważyliśmy (zupełnie niezależnie), że mimo objedzenia się na kilka godzin przed biegiem a może właśnie dlatego biegło nam się dobrze. Miałam dużo siły i energię, makaron zaczął mnie “puszczać” közel 27-30 km. Na bieg zużyłam tylko 3 żele. Patent PP sprawdzimy przed kolejnym maratonem, ale wygląda, że na nas ładowanie węgli działa.
Woda był co 3 km i to było optymalne, korzystałam za każdym razem biorąc łyk lub dwa, esetleg csak öblítsük ki a száját.

Az időjárás tökéletes volt számomra, Az első két óra volt, felhős, közel 18 fok, akkor tisztáztuk, és kisütött a nap, amelyek hatására a hőmérséklet kissé 21. Ilyen körülmények között, volt egy jó futni, mint a mérsékelt hő.
Marathon szervezet és élveztem. kis mínusz, Számomra egy kicsit túl kevés a feliratokat, és angol nyelvű tájékoztató, marathon kell egy nagyobb nemzetközi jellegű.
Örömünkre volt sikeres utat, maraton és nagyon pozitív élmény.