Fabryka i pototypy

A jednak udało nam się zwiedzić fabrykę i nie tylko

Zakład zajmuje powierzchnię 2,4 km kwadratowych i jest większy od Monako, stanowi 30% powierzchni miasta. Pracuje w nim ponad 20 tyś ludzi (+ roboty) i oczywiście obowiązuje zakaz fotografowania. Z linii codziennie zjeżdża 2600 aut: Toledo, Oktavia, Fabia i Rapid + silniki w tym do VW i Audi, nie ogarniam tej wielkości!

Przyjrzeliśmy się montażowni i „motorarni”, ta druga w 70% jest zautomatyzowana, wszystko wyliczają komputery, trendy itp. Aneksy kuchenne są bezpośrednio na hali, przy linii produkcyjnej, tak by jak najmniej tracić cenny czas. Praca, oczywiście, zmianowa.

Fabryka to małe miasteczko, jest ogromna i bardzo poukładana, czysta, ale ja bym tak nie mogła pracować.
Jak Skoda otwiera swoje podwoje to na maksa, mogliśmy podziwiać też prototypowe modele, które nigdy nie weszły do produkcji seryjnej.

Skoda 110 Super Sort Typ 724, 1971

Wiadomo co, ale silniki z przodu

Skoda 760 ID (Ital Design), 1973

Skoda 720, OP1 (731), 1971

Skoda 763, 1977

Skoda 739, 1978

Ta niespodziewana okazja nieco uratowała honor muzeum, jeżeli przyjechać do Mlada Boleslav i Skody to tylko ze zwiedzaniem fabryki!